dimarts, 1 de setembre del 2009

La fusta que ha fet vessar el contingut del got

Es indignant!! Potser faig un judici "injust" de la notícia, pero quan vaig llegir-la , dilluns passat em vaig sentir decebut, emprenyat i trist alhora!!!! Com es poden arribar a mantenir incorrectament unes instal.lacions públiques i que mori una persona per això!!! Com pot morir una persona, perque una de les rodes de la seva cadira quedi travada als taulons de fusta a l'estació de trens de Sant Feliu de Llobregat? Ara de qui i quina es la responsabilitat?. D'ADIF? de RENFE?
Ara a corre-cuita arreglaran aquesta estació o una part i d'altres que tenen el mateix problema?. Ara ho solucionaran? Ara que ha mort una persona? Pagarà l'assegurança i tothom oblidarà el greu fet? Ni parlar-ne!!!! Això no hauria de quedar així!!

S'ha de lluitar perque les persones amb discapacitat, que des del punt de vista funcional tenen més dificultats de mobilitat, trobin eliminades totes les barreres arquitectòniques que hi ha avui a la nostra societat. Jo que acompanyo sempre a la Sílvia (la meva dona) que utilitza una cadira de rodes pels seus desplaçaments, me n'adono de que hi ha moltes situacions que s'han de millorar. Ja se que les coses van canviant, però encara n'han de canviar moltes. Jo he vist i comunicat a les pròpies entitats alguns problemes i no he rebut resposta (s'ha de dir que algunes com TMB, depèn de com, no contesten, o la RENFE que passa la pilota a les institucions de Barcelona, Generalitat i Ajuntament per qüestions de mobiliari urbà - per exemple l'ascensor que comunica el carrer amb l'estació de Plaça Catalunya de Barcelona, perque també es pot accedir al metro, que està en un estat de brutícia lamentable -si a data d'avui no ho han arreglat).
Poso exemples més entenedors: a la línia 1 del metro d'Urgell, varen posar fa temps l'ascensor, pero ha quedat un punt que no han modificat que son les portes d'accés després de les taquilles i l'avisador per parlar amb el cap d'estació si tens algun problema. A d'altres estacions de la mateixa línia han posat portes automàtiques per poder entrar sense ajuda. A la d'Urgell continua la mateixa porta cutre i vella, i han "preparat" com a alternativa una porta - barrera mòbil que nomès s'obre si el cap d'estació la desbloqueja . Això si el cap d'estació és a prop, sinó has de localitzar-lo amb l'avisador i ve a obrir-te. Un altre detall complicat és que si en lloc d'entrar, vols sortir i no trobes a ningú, no pots avisar-lo perque l'avisador només està per fora.
Qui va tenir aquestes genials idees? Si voleu posar més exemples sou lliures!!!!

Volem i necessitem solucions